Re: Dryf czy dryft lini bazowej w GC

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sat 21 Aug 2010 - 05:44:41 MET DST

Nadal twierdzę, że problem jest związany z drganiami membrany w reduktorze
gazowym; skoro masz FIDa, to może być w każdym reduktorze. Zacznij od
reduktora wodoru i helu. Jeśli nie masz zapasowego, to pożycz od kogoś -
zamień na chwilę jeden a potem drugi. Po obu zamianach sprawdzaj jaki to ma
wpływ na poszarpanie linii. Sinusoidalne, rytmiczne, nieregularnie
występujące drobne "skoki" powinny zniknąć, gdy wymienisz zepsuty reduktor.
Napisałem Ci o tym poprzednio - ale Ty w ogóle nie sprawdziłeś i nie
zareagowałeś; tym razem weź do serca to co Ci mówię, bo znam, co najmniej
dwa przypadki, że za taką poszarpaną linię podstawową odpowiedzialny był
reduktor (zwłaszcza, gdy jest nienowy).
sp

Od jakiegoÅ› czasu mam problem z GC. Mianowicie linia bazowa w czasie analizy
ulega "poszarpaniu". Np puszczony mam metanol i do 6 minuty analizy linia
jest w porządku a od 6 zaczyna "skakać". co może być tego przyczyną.
Poszarpanie linii bazowej pojawia się w różnym czasie i przy różnych
próbkach. Proszę o szybką odpowiedź.