Re: Dryf czy dryft lini bazowej w GC

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Aug 2010 - 18:15:06 MET DST

Prawdopodobnie drga któraś z membran w zaworze gazowym. Jeśli używasz tylko
gazu nośnego i żadnego pomocniczego - to masz proste zadanie - zmień zawór
na inny i zobacz czy problem zniknie (powinien zniknąć, jeśli nie - to
napisz jeszcze raz, to zastanowię co jeszcze może być powodem, ale muisz
dokładniej opisać swój GC, np. jaki masz detektor, itp.)
sp

Subject: Dryf czy dryft lini bazowej w GC

Od jakiegoÅ› czasu mam problem z GC. Mianowicie linia bazowa w czasie analizy
ulega "poszarpaniu". Np puszczony mam metanol i do 6 minuty analizy linia
jest w porządku a od 6 zaczyna "skakać". co może być tego przyczyną.
Poszarpanie linii bazowej pojawia się w różnym czasie i przy różnych
próbkach. Proszę o szybką odpowiedź.