Żywica poliestrowa

Autor: Michael <michaelin_at_go2.pl>
Data: Fri 13 Aug 2010 - 15:20:34 MET DST

Witam szanownych grypowiczów chemfan:),
ostatnio interesuję się zagadnieniem związanym żywicami i kalafonią sosnową.
Stąd moja prośba do was o informację związaną z bezpieczeństwem użycia żywicy
który z materiałów będzie bezpieczniejszy dla środowiska i człowieka
1.żywica poliestrowa czy 2.żywica epoksydowa czy może 3.kalafonia sosnowa?

Chcę wykonać odlewu detalu(kula) o objętości 1 litra,
czy trzymanie takiego detalu w pomieszczeniu mieszkalnym jest bezpieczne dla człowieka?

Czy jeśli zakopie 10kg utwardzonej żywicy nie zanieczyszczę gleby i co gorsza wody gruntowej?
Czy utwardzona żywica paruje?
Czy z upływem lat kruszeje jeśli tak to po jakim czasie?
Czym i jak taki odlew zabezpieczyć jeśli rzeczywiście jest szkodliwy?

przykładowa żywica poliestrowa:
http://allegro.pl/item1176237730_zywica_poliestrowa_11_zl_kg_utwardz_gratis_fv.html

Proszę o wskazówki i dodatkowe informacje dziękuję.
Pozdrawiam, Michał.