Dane chemiczne a prawa autorskie

Autor: Mateusz Mytnik <mateuszmytnik_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Aug 2010 - 22:36:45 MET DST

Witam.

Od pewnego czasu nurtuje mnie kwestia praw autorskich w odniesieniu do
danych chemicznych.
Czy prawem autorskim objęta jest forma prezentacji tych danych, same
dane czy jedno i drugie?

Przykładowo, gdybym chciał zrobić sobie tablice chemiczne i opublikować
je, albo umieścić układ okresowy pierwiastków lub inne tablice na swojej
stronie internetowej. To czy można to zrobić zbierając dane z różnych
źródeł takich jak, książki, tablice, internet? Czy to narusza prawa
autorskie?
Mam przed sobą akurat Tablice Chemiczne wyd. Adamantan i w nich na końcu
jest spis kilkudziesięciu pozycji z których zbierano dane. Zastanawiam
się czy to wydawnictwo uzyskiwało zgodę na publikacje danych zawartych w
tych publikacjach, wg mnie trochę zachodu by z tym było.

Pozdrawim
Mateusz M.