Re: jak to jest z tym globalnym ociepleniem - wykradzione e-maile

Autor: <paw-p_at_wnoz.up.wroc.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 20:35:41 MET

> A co do polityków. Nasilenie efektu cieplarnianego zauwa¿yli naukowcy, a
> polityka zajê³a siê tym problemem du¿o pózniej. I wcale nie twierdzê, ze
> wszelkie zmiany prawne id± w dobrym kierunku. Mówie tylko, ¿e NASILENIE
> efektu cieplarnianego to fakt, a nie przesada polityków.
>
> Kazik W.

A ja tu czego¶ nie rozumiem. Patrzê sobie na widmo IR powietrza z mojego
laboratorium (okolice Placu Grunwaldzkiego we Wroc³awiu) z którego wynika,
¿e w maksimum absorpcji CO2 transmisja na drodze optycznej 0.5m wynosi
60%. A wiêc praktycznie ca³e promieniowanie w tym zakresie poch³aniane
jest na jakich¶ 10m. Jakby zwiêkszyæ stê¿enie CO2 w atmosferze nawet o
rz±d, niewiele siê chyba zmieni. Bo wiêcej ni¿ 100% poch³on±æ siê nie da
:-)

Pozdrawiam,
Pawe³