Re: jak to jest z tym globalnym ociepleniem - wykradzione e-maile

Autor: Kazimierz Warmiński <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 16:14:28 MET

>.... Rowniez jestem zdania ze na globalne ocieplenie wplywu nie mamy, nie
>jest niczym nowym ze np. w triasie bylo duzo cieplej niz obecnie, dinozaury
>zbyt duzo plaiw kopalnych spalaly, moze smiecily za bardzo?

WidzÄ™, ze wielu z Was niezbyt rozumie o co chodzi z tym nasileniem efektu
cieplarnianego. Jeszcze raz powtarzam - nie jest groźne samo ocieplenie o
np. 5 stopni, tylko jak szybko ono nastąpi. To, że było niejednokrotnie
cieplej i zimniej na Ziemi to fakt, ale stopień zmian nie był tak gwaltowny
jak teraz.
Moze taki przykład lepiej dotrze do swiadomosci - jak za szybko ogrzejemy
szkło to może pęknąć, ale jak powoli to można rozgrzać nawet do stopienia i
to bez pęknięcia.
Szybkość, Panie i Panowie, szybkość jest istotna....

Kazik