Re: jak to jest z tym globalnym ociepleniem - wykradzione e-maile

Autor: Kazimierz Warmiński <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 16:02:27 MET

> Ja też chciałbym sie trzymać, ale o ile wiem to trudno znaleść fakty
> naukowe
> potwierdzające że ludzka emisja CO2 w znaczący sposób wpływa na ocieplenie
> klimatu.

Fakt 1 - obecne ocieplenie i wzrost poziomu mórz przebiega zmnacznie
szybciej niż w poprzednich epokach. Nie chodzi mi o to, że kiedyś nie było
ocieplen klimatu, ale ten sam wzrost temperatury odnotujemy w ciagu 100-150
lat, co normalnie przebiegało w ciagu tysięcy lat.

Fakt 2 - Obserwowane ocieplenie zbiegło się ze wzrostem CO2 w XX w. (czy to
przypadek - może tak, może nie)

Fakt 3 - Gazy cieplarniane (w tym CO2, CH4, N2O, SF6, freony i in.) są to
gazy stosunkowo trwałe, przezroczyste dla promieniowania widzialnego a nie
"przezroczyste" dla promieniowania długofalowego emitowanego przez
powierzchnię Ziemi. Znając dokładnie parametry takich gazów i ich stężenia
mozna za pomocą modeli matematycznych (klimatycznych) obliczyć przewidywany
wzrost temperatury. No, ale dla zwolenników istnienia spisku "klimatycznego"
modele matematyczne to bzdura! W takim razie dlaczego, inzynierowie i
naukowcy (w tym również chemicy) tak często korzystaja z róznego rodzaju
modeli matematycznych, jezeli to bzdura ???

Fakt 4 - Wzrost CO2 w powietrzu raczej jest spowodowany antropogeniczną
emisją, bo na to wskazuja m.in badania izotopowe węgla atmosferycznego.

itd itd.

A co do polityków. Nasilenie efektu cieplarnianego zauważyli naukowcy, a
polityka zajęła się tym problemem dużo pózniej. I wcale nie twierdzę, ze
wszelkie zmiany prawne idą w dobrym kierunku. Mówie tylko, że NASILENIE
efektu cieplarnianego to fakt, a nie przesada polityków.

Kazik W.