Re: Pomiar stężenia molowego

Autor: Kazimierz Warmiński <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 15:40:51 MET

> Dokładnie. Mol to taki inny tuzin a ludzie o tym zapominają.

Wcale o tym nie zapomialem. Przecież powiedziałem, ze teoretycznie mozna
nawet wyznaczyć stezenie molowe piasku na plazy. Mol jest jednostką
liczności materii. Owszem, ale z reguły stezenie molowe odnosi sie do
roztworow własciwych konkretnych zwiazków. Nie slyszalem, aby ktos podawal
stezenie molowe jakiejs zawiesiny. Moge podac przyklady z mojej dziedziny.
Stezenie czastek pyłu zawieszonego w powietrzu atmosferycznym podaje się w
mikrogramach na m^3 lub rzadziej w milionach cząstek na m^3. Nie spotkałem,
aby ktoś przeliczał je na mol/m^3 (chociaż jest to mozliwe). Inaczej jest z
gazami śladowymi w powietrzu - dość często stężenie (stosunek zmieszania)
podaje siÄ™ w nmol/mol.
No, ale odbiegłem od tematu jak zmierzyć stężenie kulek.... (przepraszam)

Kazik