Re: jak to jest z tym globalnym ociepleniem - wykradzione e-maile

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 22:23:16 MET

> Hmmmm, a czy ten fizyk jest w stanie podac, kiedy w przeszlosci
> istniala taka populacja ludzka ze wszystkimi tymi emitorami
> gazow...wliczajac w to bydlo :-).

Dajcie spokój z tym czynnikiem ludzkim, wystarczy że istnieje jakiś
kilkusetletni cykl słoneczny, który zmienia emisję energii o 1%. Wydaje mi
się, że tu należy szukać przyczyn.

Ponadto zmiany klimatu wcale nie musza być regularne. Kiedyś czytałem książkę
matematyczną o chaosie (fraktale, efekt motyla, stała Feingenbauma, itp.).
Autorzy utrzymywali, że fakt iż mamy regularne cykle klimatyczne lato, jesień,
zima - to może być krótkotrwały zbieg okoliczności. Takim relatywnie
krótkotrwałym cyklom regularnym mogą towarzyszyć cykle nieregularne.

--
Witek Mozga
http://advamacs.com/