Re: Pomiar stężenia molowego

Autor: Zbyszek Walasek <walasek_at_onet.eu>
Data: Tue 17 Nov 2009 - 22:37:22 MET

Witaj Paweł,

W Twoim liście datowanym 17 listopada 2009 (10:27:13) można przeczytać:

PP> Witam.

PP> Jako fizyk mam chemiczne pytanie. Udało mi się wytworzyć w
PP> laboratorium kulki o promieniu ~0,1 [um] o rdzeniu z magnetytu i
PP> otoczce polimerowej. Do dalszych badań wymagają ode mnie podania
PP> stężenia molowego. Tu pojawia się pytanie jak wyznaczyć stężenie molowe tych kulek.

PP> Trochę faktów:
PP> otoczka zbudowana z polimerów: polistyren i PMMA
PP> rozpuszczalnik/nośnik: woda.

PP> Szukam metody Å‚atwej i powtarzalnej w warunkach polowych ;)

PP> Pozdrawiam, Paweł Pędrak

A może najprosciej - policzyc?
Problem przypomina mi zliczanie bakterii,
Proponuję rozcienczyć odpowiednio i
uśmiechnąć się do laborantki z mikroskopem na mikrobiologi lub w sanepidzie.

--
Pozdrowienia,
 Zbyszek                            mailto:walasek@onet.eu