Re: "odwrotna" fluorescencja ?

Autor: michal <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Wed 09 Sep 2009 - 12:57:58 MET DST

Witam
Na razie zasada zachowania energii nie dała sie złamać więc aby
wytworzyć foton o wyższej energii potrzebne były dwa (lub więcej)
fotonów i niższej energii (podczerwonych). Procesy dwu-fotonowe są
możliwe ale problem w prawdopodobieństwie takiego zjawiska -- jest to
bardzo mało prawdopodobne i praktycznie nie do zastosowania. Teoria
takich zjawisk jest w miarÄ™ dobrze poznana i wiadomo dlaczego nie da siÄ™
takiego zjawiska w optyce użyć. W fizyce wysokich energii bada się
reakcje wielofotonowe ale techniczne wykorzystanie raczej nie jest
możliwe.
Gdyby procesy dwu-fotonowe miały duże prawdopodobieństwo to druga zasada
termodynamiki dała by się obejść i perpetum mobile drugiego rodzaju
byłoby gotowe.
Pozdrawiam
Michał Urbański