Re: Wytracanie zelaza z wody

Autor: Kazimierz Warminski <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Wed 29 Jul 2009 - 18:26:36 MET DST

> woda jest mocno zazelaziona.
> Sama filtracja daje rezultaty - ale przy kilkuset litrach (lub nawet
> tysiacach)
> wody jest strasznie powolna.
> Czy istnieje/znacie moze sposob na proste wytracenie zelaza z wody (aby
> jednym
> przebiegiem dalo sie ja przefiltrowac)

Jesli nie filtracja to wytracanie. A jesli wytacanie to trzeba poczekac, az
sie wytraci osad i zlac czysta wode do wlasciwego basenu. I nie trzeba
chemikalii, tylko powietrze i cierpliwosc.
Ja robilem tak - napuszczalem wode do jednego basenu silnym strumieniem, aby
sie natlenila, a na drugi dzien (gdy zelazo trójwartosciowe sie wytracilo na
dnie) przepompowywalem klarowna wode do drugiego basenu znad osadu. Trche to
klopotliwe, ale dziala.
Przez natlenianie odzelazia sie wode pitna, ale oczywiscie za pomoca innego
systemu (natlenianie + filtracja).