Re: Lepkość nitrocelulozy a skład mieszaniny nitrującej

Autor: matey23 <matey23_at_wp.pl>
Data: Wed 08 Jul 2009 - 07:10:44 MET DST

spektrochem pisze:
> Dość wysokiej lepkości, tzn jak wysokiej?
> Do lakierów nitrocelulozowych używa się zazwyczaj odmian średniolepkich, za
> to o wysokiej zawartości suchej masy w roztworze. NC wysokolepka używana
> jest do szpachlówek nitrocelulozowych.
> Co do samego lakieru odpowiedzieć musisz sobie na pytanie, do czego ma być
> stosowany, czy na drewno, czy na metal, a także dokładniej czy ma być
> podkładowy (typu kaponowego), czy nitrocelon do nasycania, itp.
> Jeżeli chcesz mieć dobry lakier nitrocelulozowy nie sugeruj się bzdurnymi
> [...]
Dzięki za szybką odpowiedź. Dokładnie chodzi mi o otrzymanie kolodium.
Ma to być odczynnik światłoczuły, który będzie potem zawierał związek
srebra.
Powinien tworzyć na płycie cienką (niepękającą) światłoczułą błonę.
NC będzie rozpuszczana głównie w układzie eterowo-etanolowym, jednak
chciałbym też spróbować
innych rozpuszczalników.
Pozdrawiam,
Mateusz