RE: Odp: RE: Odp: Elastyczna pianka poliuretanowa

Autor: spektrochem <spektrochem_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Apr 2009 - 14:01:56 MET DST

Termin nanosrebro jest nieprawidłowy, bo wrzuca do jednego worka rożne jego
rodzaje ze względu na budowę i postać.

1) Nano-srebro metaliczne czyli czysty metal - srebro rozbity fizycznie (nie
za pomocą metod chemicznych) z próby srebra 4N ma postać płatka o wielkości
kilkunastu nm i bardzo ogromną powierzchnię właściwą. Ponadto w takiej
czystości metaliczne i w postaci nanocząstek występuje również platyna,
miedź, pallad, tytan oraz stop platynowo-irydowy.

2) Jony srebra, z racji tego że i tak są nano-rozmiarów, są nazywane
nano-srebrem co jest błędem!!!!, również możnaby nazywać że mamy nano-miedź
w siarczanie miedzi, bo miedź ma rozmiary nanometryczne (cząsteczka).

Za dużo teoretyzowania Panie Jerzy, a za mało praktyki.
Zajmowałem się szeroko badaniami nad koloidami srebrowymi z kraju i świata i
różnice w działaniu i skuteczności są znaczące. To co pisze w
rozporządzeniach to jedno, a podejście do tematu od innej strony to zupełnie
inna bajka, bez naginania przepisów czy też wprowadzania w błąd jak to Pan
wcześniej pisał, żeby podawać na etykietach bzdurne informacje.

To że azotan srebra działa na bakterie itp., to było wiadome od dawna, a to
że metaliczne srebro można tak rozbić żeby płatek miał grubość trzech
grubości atomów Ag... to jest nanotechnologia.

Artur Pałasz, Spektrochem, Tarnobrzeg