Re: Odp: Elastyczna pianka poliuretanowa

Autor: <dredion_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Apr 2009 - 23:50:39 MET DST

Zgloszenie gotowosci -
 - przyjete ;-)

Wlasnie mi o ta ksiazke chodzilo. Cudowna lektura dla poliuretanowcow.
jak ja zdobylas? Bo ja dostalem, tzn skserowalem od wynalazcy sztywnej
piany poliuretanowej. Slyszaliście te historie?

Byl sobie chemik, ktory postanowil sprobowac swoich sil w poliuretanach.
Zaczal wytwarzac pianki w spreju, takie jak do okien uzywaja przy
montazu. W zaciszu garazu mieszal receptjurkje swa za pomoca mieszadla z
napedem od silnika z malucha. Na poczatku robil kilkaset sztuk rocznie.
Znalazl inwestora, otworzyla sie fabryka, najpierw jedna, potem druga.
dzis produkuje 30 mln sztuk rocznie juz bez pomocy silnika z malucha. A
inwestor jest w setce najbogatszych polakow. A firma jest liderem w
produkcji swiatowej sztywnych pianek w sprayu.

Na politechnice w glownej czytelni jest ksiazka o poliuretanach z 2004
roku. Zamierzalem sie tam przejsc zeby ja skserowac, ale niestety nie
moge wypozyczyc bo ciazy na mnie dlug w wysokosci 70 zl z 2001 roku. Nie
mysl ze nie chcialem oddac naleznosci, tylko ze dopiero miesiac temu sie
dowiedzialem o dlugu chcac wypozyczyc te pozycje. Powiedzieli ze
zawiadomienia nie wysylali bo powinienem sam sie domyslec. Takze mozemy
sie tam udac razem. Moze jutro?

Prace mam, a na staz - to nie bardzo,o bo nie zamierzam od poczatku
zaczynac majac 5 letnie doswiadczenie zawodowe. Zaczynalem kiedys od
rocznego stazu w sanepidzie w laboratorium, potem 2 lata w syntezie
kleju i piany u w/w Pana. Nastepnie hasco-lek, cos jeszcze po drodze a
teraz slodka praca w Cadbyry-Wedel ;-) Wystarczy tej wędrówki, mam
ochote na cos swojego, albo poszukac normalnosci w innym kraju. Ale
dziekuje za cynk.

Bayer obiecal mi przeslac 1 kg, tymczasem moj doktor musial wozkiem
podjechac do kuriera po beczke 10kg. obliczylismy, ze starczy na 2500
syntez ;-) taka mila pomylka. A izocyjanian jest pierwsza klasa,
czysciutki, klarowny, cudo.

Rokopol F3600

Czujesz się jak Napoleon?
Poznaj prawdę o swojej rodzinie.