Re: Odp: Elastyczna pianka poliuretanowa

Autor: <dredion_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Apr 2009 - 21:35:36 MET DST

Wybacz,
nie wiedzialem o istnieniu tego ciekawego kierunku, ale uczelnie znam. i
mowisz ze same kobity tam studiują?!

Powiem ci ze jakby tak poskladac nasze prace w jedna calosc to
otrzymalibysmy mieszanke wybychowa...

Zazdroszcze ci wizyty w Rokicie.

Tak, mialem ten czysty nieskazitelnie rokopol w rece, ale nie
bezposrednio od wytworcy.
Ale powiem tak: im lepsze laboratorium posiada firma kupujaca surowiec i
im bardziej rygorystyczna kontrola Dzialu kontroli jakosci (z
mozliwoscia nie przyjecia cysterny z surowcem) tym lepszy surowiec sie
dostanie.

Ale z jednym Rokopolem mialem problem. Syntezy poszly do kosza, doslownie.

Szkoda ze nie udalo ci sie podpatrzec jak rosnie pianka. Po 30 sekundach
zmienia objetosc z 15ml dodanych odczynnikow na pół litra piany ;-)
Zapraszam na pokazowa synteze. Moze dr sie zgodzi. Chcialbym wybrac sie
do jakiegos zakladu i obejrzec przemyslowa synteze na wlasne oczy.
Znajomy widzial. Wielka "sruba" miesza skladniki wtrysniete pod
cisnieniem w tubie, by po kilku sekundach wylac reagujaca piane na
ruchoma tasme. Tam sobie rosnie do ponad metra wysokosci i dlugosci 12 m
ogromna bryla zwana blokiem. Potem to sie kroi na m.in. ksztaltki.

Mam fajna ksiazke o poliuretanach, moze cos znajdziesz dla siebie.
Ja chetnie poslucham o aspektach technologicznych i ekonomicznych, tego
u mnie nie ma, a z pewnoscia jest to ciekawe.