Odp: Elastyczna pianka poliuretanowa

Autor: Katarzyna Karczewska <k_karczewska_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Apr 2009 - 13:25:00 MET DST

Dnia 20-04-2009 o godz. 18:16 dredion@wp.pl napisał(a):
> Witam
>
> Jestem studentem V roku chemii na UWr we Wrocławiu, gdzie obecnie
> mieszkam.
>
> Pisze prace mgr na temat pian poliuretanowych.
>
> Udało mi sie zsyntezowac elastyczna pianke poliuretanowa, ustalilem
> kilka receptur kierujac sie doswiadczeniem zdobytym w wczesniejszej
> pracy, w ktorej wytwarzalem sztywne pianki i kleje poliuretanowe.
>
> Mimo ze elastyczne pianki sa od kilkudziesieciu lat stosowane to jednak
> potrafilem sam od podstaw stworzyc wlasne elastyczne pianki znane jako
> [...]

Trzeba pamiętać że wytworzona w warunkach laboratoryjnych pianka PUR w
warunkach produkcyjnych nie musi wyglądać tak samo. Większy ciężar przy
niedostatecznej lepkości i rozwiniętej powierzchni międzyfazowej może
sprawić, że pianka siądzie i będzie do niczego. Nie mniej jednak jeśli
masz fajne pomysły, które są nowatorskie to może warto spróbować je
opatentować. Przy produkcji na większą skalę oprócz dobrych właściwości
liczą się także koszty. Trzeba więc zrobić kosztorys takiej produkcji,
który pozwoli się zorientować się czy będzie ona opłacalna a otrzymane
produkty konkurencyjne cenowo. A jeśli stworzyłbyś cały biznesplan, to
mógłbyś zgłosić go na jakiś konkurs. Może w ten sposób by Ci się udało.
Podziwiam Twój zapał i zaangażowanie. Też jestem studentką V roku, która
również interesuje się produkcją PUR. Pozdrawiam
Kasia Karczewska

Prawdziwa historia zakazanej historii Rosjanki i Polaka.
Zlote Lwy na Festiwalu w Gdynii w 2008. Mala Moskwa. Już na DVD!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2FMalaMoskwa.html&sid=702