Re: Obowiazkowe swietlowki kompaktowe - wady przewyzszaja zalety.

Autor: Michal Urbanski <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Tue 14 Apr 2009 - 14:45:50 MET DST

Wedle mojej widzy świetlówki są dla użytkownika (w bezpośrednim
odziaływaniu) duzo bardziej szkodliwe od żarówki:
1) emitują fale elektromagnetyczne (przetwornica "sieje"),
2) emitują ultrafiolet -- szczególnie te tanie bez dodatkowej osłony,
3) po roku (lepsze po dwóch) zmienają barwę na męczącą dla oczu,
4) moga zatruc rtęcia i innymi substancjami z luminoforu.
Pożytek jest ze zmniejszonej ilości zuzytej energii i zmniejszonej
emisji CO2 ale to stanowi niewielki procent całej emisji.
Tak więc ktoś zrobi na świetlówkach duży interes.
Pozdrawiam
Michał