Re: zielone bakterie

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Tue 17 Mar 2009 - 20:41:35 MET

At 20:03 2009-03-17, you wrote:
>Po zwirowaniu bakterie byly normalne (bezowe) a roztwor nad nimi
>mocno zielony. Myslalem tez o metabolitach lub ewentualnie jakichs
>zwiazkach kompleksowych powstalych z metali, ktore dodalem, ale ich
>stezenie byly naprawde znikome... Wydaje mi sie, ze to byl jakis inny
>szczep, poniewaz, dosc regularnie hoduje bakterie w takiej pozywce i
>nigdy wczesniej nie uzyskalem takich kolorow...Pozdrawiam,Michal

To jest IMHO najbardziej prawdopodobne. Mi na studiach udało się wyizolować
ze złóż z mikrobiologicznych kolumn denitryfikacyjnych nowy gatunek z
rodzaju Pseudomonas, który wydzielał do pożywki znaczące ilości barwnika,
zresztą także zielonego. W celu wyizolowania większych ilości pigmentu,
hodowle prowadziłem w skali wielolitrowej, a że źródłem węgla dla moich
bestii był kwas masłowy, to na mój widok cały korytarz z jękiem zamykał
szczelnie wszystkie drzwi! :-)

Pozdrowienia, Michał

PS Pisz proszę pod cytatem.

--