Re: ch³odne spojrzenie na efekt cieplarniany

Autor: Grzegorz Tomaszewicz <variat_at_interia.pl>
Data: Tue 03 Mar 2009 - 23:33:39 MET

Witam

Bardzo siê ucieszy³em t± dyskusj±, Stanis³aw ¶wietnie, ¿e sprowokowa³e¶ grupowiczów do wypowiadania siê. Ostatnio jako¶ panowa³a cisza na grupie.

Zgadzam siê, ¿e ¼ród³o artyku³u nie ma znaczenia, ale pod warunkiem, ¿e kto¶ ma swoj± opiniê w danym temacie. Od kilku lat do spo³eczeñstwa docieraj±, niestety, wypowiedzi o globalnym ociepleniu jedynie krytyczne. Na szczê¶cie ostatnio pojawiaj± siê artyku³y rewizyjne, obalaj±ce mity.

Sam jestem oburzony przyznaniem nagrody Nobla dla Al'a Gore'a. Wg mnie mia³a ona najwiêkszy wyd¼wiêk populistyczny po¶ród dotychczas przyznanych (choæ z za³o¿enia pokojowy Nobel ma ten charakter).

Sam jestem przeciwnikiem przypisywania ca³ego z³a emisji CO2. Nie ma jednoznacznych dowodów, ze CO2 jest sprawc± problemów klimatycznych.

Odsy³am do komentarza jaki przedstawi³ Ludwik Bednarz na ³amach lutowego wydania Przemys³u chemicznego. Autor syntetycznie obala mity zwolenników ograniczania emisji.

Musimy sobie wszyscy zdaæ sprawê z tego, ¿e rozdmuchiwanie globalnego ocieplenia jest w interesie ludzi szukaj±cych poklasku i wietrz±cych niez³y interes na handlu prawami do emisji.

Na koniec pozwolê sobie na przytoczenie podsumowania referatu jaki mój znajomy niedawno wyg³osi³ w tym temacie, a mianowicie zapyta³:

Globalne ocieplenie, przeciwdzia³aæ czy przyzwyczajaæ?

Sam sk³aniam do opinii, ¿e powinni¶my zacz±æ siê przyzwyczajaæ do obecnych warunków klimatycznych.

Pozdrawiam

Grzegorz