Re: Olejki eteryczne

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 30 Jan 2009 - 12:33:18 MET

Witam

W przemyśle robi się to za pomocą destylacji z parą wodną, surowcem jest
Lavandula officinalis, wydajności są niewielkie 0,7-0,9%. Olejek lawendowy
ma dwa podstawowe składniki octan linaillu i linalool.

Metoda destylacji z parą wodną nie jest najlepszą metodą otrzymywania
olejków z cytrusów. W przemyśle robi się to metodami mechanicznymi poprzez
zdzieranie wierzchniej, warstwy skórki owocu która zawiera najwięcej olejku.
Otrzymany materiał mieszany jest z wodą i rozdziela się w rozdzielaczu.
Górna faza jest fazą olejkową. Można też prasować skórki.

Pozdrawiam
MdG

>Witam szanowne Forum !
Mam pytanko na temat otrzymywania olejku z lawendy, ostatnio bawiłem się w
destylację olejków z cytrusów: http://www.portalnaukowy.edu.pl/olejki.htm

A teraz chciałbym otrzymać olejek lawendowy i chciałem zapytać czy metoda
destylacji z parą czy ekstrakcja i czym będzie najlepsza ?? Może ktoś już to
robił ?

Pozdrawiam
Michał Obrzydziński