Diamagnetyk

Autor: <arionman_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 21 Nov 2008 - 19:44:59 MET

Witam serdecznie.
Poszukuję materiału, który miałby bardzo dobre właściwości diamagnetyczne.
Chodzi o to, żeby zbudować z niego "pudełko" do którego nie wniknie silne,
zmienne pole magnetyczne. No i miło by było gdyby był w miarę tani i łatwo
dostępny. Czytałem, że cynk mógłby sie do tego nadawać, ale czekam na inne
propozycje. Znalazłem też coś takiego jak mumetal (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mumetal), ale technologia jego obróbki jest,
powiedzmy, mało zachęcająca do zastosowania w interesującej mnie skali. Będę
wdzięczny za informacje na ten temat. Pozdrawiam

Paweł