RE: kostka

Autor: Mitom <zabanaski_at_poczta.fm>
Data: Wed 08 Oct 2008 - 10:11:59 MET DST

>zle zrozumiales problem kostka jest granitowa
>i nalezy usunac beton z kamienia

>Jak napisałeś tak zrozumiał. Myślę że najlepiej będzie wodą pod ciśnieniem
>jak już Adam napisał. Osłabiać kwasem bym nie próbował. Można przejechać
>jeszcze wibratorem do dobijania kostki żeby się trochę wykruszyło. Beton pod
>kostkÄ… napewno wytrzyma. Poza tym warstwa sama zejdzie podczas eksploatacji.
>Jutro zapytam wujka, ma zakład budowlany i robi takie rzeczy, co on by na to
>poradził i Ci napiszę.

 Witam!!!
Prosta sprawa. Zależy tylko ile masz metrów tej kostki. Jak mało to nadają się do tego preparaty do usuwania kamienia kotłowego (mieszanina kwasu cytrynowego i amidosulfonowego - robimy taki preparat) ale to dość drogo przy dużej powierzchni.
Dobry i szybki sposób to kwas solny. Na pewno granitu nie ruszy. A jak trochę rozpuści fugi betonowe to nawet lepiej bo jak juz niektórzy zauważyli fugi w kostkach robi się z piachu - aby nie otrzymać monolitu i niekontrolowanych spękań (ale zapewne wykonawca chciał dobrze tylko przedobrzył).
Dlatego moja rada: zwilżyć powierzchnię zapapranej kostki stężonym kwasem solnym np. mopem, odczekać ok. 15 min. Następnie spłukać całość obficie wodą podkreślam obficie. Jak będzie trzeba proces powtórzyć. Na koniec można dla świętego spokoju zasypać (lub zalać roztworem) jakiejś lekkiej zasady np. węglanem sodu odczekać z min 2 godziny i znowu spłukać to wodą.
Fugi uzupełnić piachem.
Uwagi:
przestrzegać zasad BHP podanych na etykiecie kwasu solnego.
kwas solny ok. 7% mamy w naszym żołądku

Pozdrawiam Jarek

Notowania GPW w telefonie!
Sprawdz >> http://link.interia.pl/f1f37