Re: kostka

Autor: <srebrog_at_neostrada.pl>
Data: Sun 05 Oct 2008 - 15:33:51 MET DST

----- Original Message -----
From: "Michal Sobkowski" <msob@ibch.poznan.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Saturday, October 04, 2008 9:26 PM
Subject: Re: kostka

At 21:07 2008-10-04 +0200, you wrote:
>dzien dobry
>mam następujacy problem
>ułożono mi podjazd z granitowej kostki brukowej kolorowej
>następnie dla utwardzenia miał do spinowania wymieszano z cementem
>zaspoinowano i zlano wodą
>i zaczęły się kłopoty cały podjazd zrobił się szary
>żadne mycie szczotkowanie drapanie nie daje
>efektu całość jest nadal szara kolorowy wzór pieczołowicie układany jest
>prawie niewidoczny
>pomóżcie czym zmyć minimalną warstwę cementu z kamienia warstwa poniżej
>milimetra grubości

Usunšć beton z betonu? Ciężka sprawa, i tylko mechanicznie, IMHO. A tak w
ogóle, to kostki brukowej nie spoinuje sie betonem, tylko piaskiem. Koszt
wymiany kostki spoczywa na osobie odpowiedzialnej za błędne wykonanie.

MS

zle zrozumiales problem kostka jest granitowa
i nalezy usunac beton z kamienia
wykonawcy nie moge obciazyc gdyz
wartosc kostki przekracza jego roczny dochód
a facet ma piecioro dzieci i zyje biednie
moze ktos mi jednak pomoze
grzegorz

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań