Re: Odp: Magnetyt

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 03 Sep 2008 - 19:26:00 MET DST

>Totalnie z艂y pomys艂. Jest bardzo ma艂a r贸偶nica pomi臋dzy >podatno艣ci膮
>magnetyczn膮 "go艂ego" magnetytu, a otoczonego >surfaktantem. Poza tym nie
>do ko艅ca to ferrociecz. Jednak od czego艣 trzeba by艂o >zacz膮膰. Nadal
>pozostaje pytanie jak wy艂apa膰 "go艂y" magnetyt...

Pawe艂.

Czy ja napisa艂em ze jest du偶a r贸znica ? Widzisz, polemizujesz na tematy
techniczne posiadaj膮c wiedz臋 teoretyczn膮. Ja robi艂em r贸偶ne ferrociecze i
wiem jak si臋 z nimi post臋puje, sposoby kt贸re opisa艂em wbrew pozorom si臋
stosuje, nawet do艣膰 powszechnie. Poza tym surfaktant do ferrocieczy to nie
jaki艣 tam laurynian czy rokafenol itp. stosuje si臋 specjalne surfaktanty
kt贸re potrafi膮 zwi膮za膰 materia艂 magnetyczny tak 偶e nie uda si臋 sedymentowa膰
takich cz膮stek pod wp艂ywem zewn臋trznego pola bez stosowania wyj膮tkowych jego
g臋sto艣ci. Poza tym by dosta膰 odpowied藕 trzeba w miar臋 sk艂adnie zada膰
pytanie, nie mo偶e by膰 ono og贸lne jak pytanie studenta pierwszego roku.

Je艣li to nie do ko艅ca ferrociecz to znaczy ze to co艣 mia艂o by膰 ferrociecz膮
tylko jest na tyle kiepskie 偶e ferrociecz膮 nie jest. W takim razie b臋dziesz
mia艂 zawiesine kt贸ra zawsze b臋dzie sedymentowa膰 i to niekoniecznie pod
wp艂ywem pola.

Jest mo偶liwo艣膰 dobrania rozpuszczalnika dla tego uk艂adu. Solwatowane cz膮stki
s膮 wtedy dobrze rozproszone w cieczy a ci臋偶kie i niepokryte, opadaj膮.
Jakiego typu jest to uk艂ad ? Polarny, niepolarny ? 艢rodowisko wodne ?
Alkoholowe ?

Konkrety Panie.

MdG