Odp: Odp: Magnetyt

Autor: Piotr K. Olszewski <ncolszew_at_cyf-kr.edu.pl>
Data: Wed 03 Sep 2008 - 10:56:21 MET DST

-----Wiadomość oryginalna-----Od: Paweł Pędrak
<pedrak@o2.pl>
>Ok. Mam prĂłbkÄ™ z magnetytem pokrytym surfaktantem. Chodzi
oto by pozbyć
>się z tej próbki magnetytu, który nie został pokryty
surfaktatem. JeĹĽeli
>dobrze myślę, to ten ze skorupką nie powinien reagować
w tej reakcji.

Nie wszystko rozumiem (ale to normalne u mnie). Chcesz
otrzymać nierozpuszczalną sól. OK. Niech będzie, w końcu to
twój pomysł. Czy tak sobie mogę wyobrazić schemat:
magnetyt ---> roztwór jonów Fe(2+) oraz Fe(3+) ---->
nierozpuszczalna sól

Czy ta sól ma się osadzić z powrotem na próbce?!

Rozumiem, że w tych ferrocieczach przeszkadza "odkryta"
powierzcnia.
Czy nie łatwiej zmienić zmienić surfaktant lub staranniej
przygotować powierzchnię próbki?

Piotr