koloidy

Autor: Krzysztof Mazurek <kmazurek660_at_wp.pl>
Data: Sat 23 Aug 2008 - 14:42:41 MET DST

Witam

mam jeszcze jedno ciekawe spostrzezenie troche nie bardzo pasujące to
praw chemii.Otóż czy można zredukować złoto amoniakiem.???

Teoretycznie nie a mi sie to udało .przez pewien czas myślałem że
roztwór który zabarwił sie na niebiesko jest efektem jakiegos kompleksu
żelaza.Nic z tych rzeczy po dodaniu reduktora znowu pojawił sie
osad.Dodam tylko że reduktorem był siarczan zelazawy.I jeszcze jedno
wyługowałem w ten sposób złoto z zamknietych czastek arsenopirytowych
uznawanych ogólnie za najtrudniej ługowalne.bez cyjanków i innych syfów.

pozdrawiam k

Skorzystaj z darmowego dostępu do Internetu - sprawdź wifi.wp.pl
Kliknij: http://klik.wp.pl/?adr=www.wifi.wp.pl&sid=463