osad z³ota

Autor: Krzysztof Mazurek <kmazurek660_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Aug 2008 - 23:22:03 MET DST

to raczej nie tlenek ¿elaza .Osad jest ciê¿ki a na dodatek po³yskuje na
powierzchni srebrzystymi refleksami.Co ciekawe sam przes±cz zadany tylko
salmiakiem daje zó³to pomarañczowy osad.Sam nie wiem co o tym s±dziæ
.Sprawdza³em osad czarny po zadaniu salmiaku i Cao wytr±ca siê prawie
natychmiast.To nie jest mo¿liwe w przypadku tlenku ¿elaza a ponadto nad
osadem nadal pozostaje zielonkawa ciecz prawdopodobnie zawierajaca
¿elazo.

Ciekawostka ale i tak bardzo dziêkujê za cenne wskazówki.mam rozumieæ ¿e
wodorotlenek ¿elaza roztwarza siê w rozieñczonym HNO3?

Wyskoczy³ z samolotu bez spadochronu!
Zobacz nagranie video:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fextrema10163730.html&sid=461