Re: osad z³ota

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Aug 2008 - 22:32:33 MET DST

Je¶li pozostaje wodorotlenek ¿elaza a osad jest bardzo drobny to efekt mo¿e
przynie¶æ np przemywanie osadu rozcieñczonym kwasem azotowym b±d¼ solnym,
¿elazo wtedy przejdzie do roztworu.

Je¶li Podejrzewasz obecno¶æ ¿elaza to ten czarny osad móg³ byæ jego tlenkiem
FeO czyli ¿elaza +2. Jest to logiczne gdy¿ w wyniku roztwarzania ¿elaza,
powsta³e zwi±zki s± w³a¶nie najczê¶ciej na +2 st. utl.

Zadaj±c chlorek amonu tlenkiem wapnia, nale¿y spodziewaæ siê ¿e powstanie
chlorek wapnia i tzw. wodorotlenek amonu który nie jest trwa³y i rozk³ada
siê z wydzieleniem amoniaku. Czarny osad móg³ byæ tak¿e tlenkiem ¿elaza
który powstaje z wodorotlenku w ¶rodowisku dodatkowych ilo¶ci silnej zasady.
To przej¶cie jest ca³kiem wyra¼ne i rzeczywi¶cie zachodziæ mo¿e z czasem,
nie musi byæ natychmiastowe.

Styki z kontaktronów czy innych elementów ?

Pozdrawiam
MdG