Re: doktorat

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 20 Jun 2008 - 21:33:50 MET DST

> Ale prawdziwe.

Zupełnie nieprawdziwe, głęboko niesłuszne. Ponadto wydaje mi się że
publiczne głoszenie takich twierdzeń może być szkodliwe.

> Ekonomia, informatyka, medycyna, prawo -
> to ok, na to jest u nas popyt. Ale chemia? Większość nauk technicznych?
> Eeee....

No i właśnie między innymi to że tak się myśli, powoduje pogłębiający się
brak inzynierów. Ponad to, jest wielu magistrów ale mniej mgr inż. Kolejna
sprawa, to taka że nie każdemu chce się orać w całkach i w fizyce przez
pierwszy rok a czasem półtora, studiów , nie zależnie co by studiował (czyt.
politechnika).

> [...]
> jednego gościa, kiedy szukałam pracy: "wie pani, ale ja mam tylko
> licencjat...". Żeby nie było, do doktoratu wtedy się nie przyznałam.
> A więc, jak zauważam, jesli ludzie często już po licencjacie tracą chęci
> do
> studiowania i kusi ich kasa, trudno oczekiwać, że zatrudnią w przyszłości
> kogoś z wyższym od nich tytułem, bo będą odczuwac kompleksy.
>
> Z tego, co słyszałam, za granicą jest troszkę inaczej. Uważa się często,
> że
> wysokie tytuły pracowników podnosza prestiż firmy. No cóż, u nas do tego

To fakt. Ale jeśli się to nie zmieni to takie firmy upadną. Jestem pewien że
pracodawcy szybko zmądrzeją.

> MdG napisał: "i zastanawiam się czasem, czy oni dobrze wiedzą co robią.
> Część z nich zdaje się przedłużać sobie zwyczajnie żywot w którym nie mają
> większych trosk."
> Mój kolega poszedł na doktorat po kilku latach pracowania w zawodzie. I
> co?
> I po doktoracie rozczarowanie.

Nigdy nie Masz gwarancji.

Pozdrawiam.