Re: Przetwarzanie tworzyw sztucznych

Autor: <csi_at_op.pl>
Data: Mon 31 Mar 2008 - 19:59:57 MET DST

Witam,
Niestety tą metodą nie uda Ci się tego zrobić. Zarówno poliolefiny jak i
tworzywa styrenowe mają stosunkowo niewysoką temperaturę rozpadu.
Temperatura jaką potrzebujesz , żeby upłynnić to tworzywo tak , aby módz je
wlać inaczej niż pod wysokim ciśnieniem jest zbyt wysoka , aby zachować
właściwości tworzywa. Zerwane zostają łańcuchy polimerów i następuje
degradacja tworzywa, dlatego polipropylen wcześniej elastyczny robi się
twardy i kruchy. Proponuję zastosować w tym celu silikon modelarski (do
odlewania form).
Pozdrawiam Konrad