Re: {Spam?(0)} RE: Przetwarzanie tworzyw sztucznych

Autor: SBKch <cdaction_at_gazeta.pl>
Data: Mon 31 Mar 2008 - 19:31:43 MET DST

spektrochem pisze:

> Witam.
> Proszę o dokładniejsze przybliżenie tematu, ... postaram się pomóc.
>
> Kind regards!
>

> Artur Palasz
> Head of research
> Polymers and Organic Chemistry Laboratory
>
> Spektrochem
> Coatings, Adhesives and Polymers R&D Centre
> PL 39-400 Tarnobrzeg, M. Dabrowskiej 15 Str (TARR building)
> Tel./Fax. (+48 15) 822 45 22 laboratory
> Tel. (+48 15) 822 45 89
>

> Web Site: www.spektrochem.com
> www.spektrochem.tworzywa.pl

> [...]
ekhm, chyba nie odebrałeś całej wiadomości :P
"

Witam Grupowiczów

        Mam pytanko dotyczące przetwarzania tworzyw sztucznych. Dostałem „zadanie’ aby wypełnić tuleję kształtu „U” dł około 10 cm śr 1,5 cm jakimś tworzywem plastycznym, w tulei tej następnie ma być wykonany otwór dla metalowego trzpienia. I teraz moje pytanie: czym to wypełnić? Wypełnienie żywicą nie wchodzi w grę, ponieważ żywica po zastygnięciu jest krucha. Wytypowałem wstępnie polipropylen, który jest dość elastyczny (źródłem były opakowania po wkładach do zniczy). Rozdrobniony polipropylen roztopiłem w naczyniu i zalałem małą testowa tulejkę. Efekt niestety był mierny :( . Uzyskałem bardzo kruchą strukturę (po wylaniu płynnego polipropyleny na blat otrzymuje strukturę, która bardzo łatwo się łamie). Czy w trakcie podgrzewania należałoby dodać jakiś plastyfikator, czy może ogrzewać to w zamkniętym naczyniu? Czy ktoś z Was zajmuje się przetwarzaniem tworzyw sztucznych i mógłby coś poradzić, ewentualnie polecić jakąś literaturę.

Pozdrowionka Emil Ślączka
"
co miałby jeszcze dodać?