Re: Bardzo doklane papierki pH

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 09:04:55 MET

> A na prztszłość napisz od razu, co rozumiesz pod pojęciem "bardzo
> dokładne", bo jeśli potrzebujesz papierki co 0,05 pH, to mój czas
> poświęcony na wyszukanie powyższych informacji jest stracony...
> Michał
Po pierwsze: pytajacy nie napisal jaki jest cel tych pomiarów. A od tego
wiele zalezy. Uwaga ogólna: piszcie nieco dokladniej do czego zmierzacie -
bo oszczedzi to wielu niepotrzebnych maili! Nie tylko Michalowi
Sobkowskiemu.
Czy chodzi o rybki akwariowe?
Z dokladnym pomioatrem pH blisko odczynu neutralnego (wcale nie musi to byc
7,0000000) sa problemy natury podstawowej. I warto miec do takich pomiarów
nalezyty dystans (zdawac sobie sprawe z ich umownosci).
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/ph.htm
tpl