Re: odzyskiwanie platyny

Autor: Krzysztof Mazurek <kmazurek660_at_wp.pl>
Data: Fri 07 Mar 2008 - 23:15:41 MET

No tak czyli zamiast roztworu KOH etanol lub inny środek ekstrahujacy a
prażyc np z KCl lub NaCl i ekstrahowac w etanolu?

Ale to droga metoda cóż a może po prostu roztworzyć w wodzie kólewskiej
stracić metale nieszlachetne a potem wytracić złoto siarczkiem żelazawym
platynę salmiakiem a pozostałośc poddać chlorowaniu i wytracić
(NH4)2PdCl6 ,to raczej metoda prostacka ale nie zawsze co prostackie
musi być pozbawione sensu no i nie jest to metoda droga .

Ciekawy jestem Pana opinii

pozdrawiam Krzysiek

Dnia 7-03-2008 o godz. 22:19 <faranski@poczta.onet.pl> napisał(a):

> ----------------
>
> Ma, ale tylko wtedy gdy próbka zawiera np.tylko platynę....,
>
> Odpad poflotacyjny, to prawie tak jak ruda .., ma bez mała całą tablicę
> Mendelejewa .., Samej miedzi jest ok. 0,2% , lub 2000 ppm ..., czyli ok.
> 10
> tys. razy więcej od interesujących tu metali szlachetnych ...,
> Miedź i nie tylko w prażeniu chlorującym (ok. 1000 st. C) przechodzi jako
> lotne chlorki i sorbuje się w roztworze np. 10% KOH .., szereg innych
> powstałych w prażeniu chlorującym chlorków np. cyny hydrolizuje w
> [...]

"Jak rozmawiać ze ślimakiem. Dziesięć przykazań, które pomogą Ci
zrozumieć Francuzów" - humorystyczny podręcznik przetrwania we
Francji! http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fslimak.html&sid=257