Re: odzyskiwanie platyny

Autor: Krzysztof Mazurek <kmazurek660_at_wp.pl>
Data: Fri 07 Mar 2008 - 21:32:48 MET

Panie Romanie

Mam jeszcze inny pomysł .Mianowicie taki -ogrzewanie wysuszonej próbki
mułu w zamkniętym tyglu porcelanowym w atmosferze chloru a następnie
wprowadzenie wychodzacych gazów do płuczki zawierajacej 10 procentowy
roztwór KOH ,w płuczce powinien się wytracić osad kompleksowych soli
platynowców np K2(PTCl6)jako trudno rozpuszczalne w wodzie oraz
kompleksy innych metali .Dalej to tylko rozdzielenie poszczególnych soli
kompleksowych.

Jak Pan sadzi czy ta metoda ma szanse powodzenia

z poważaniem Krzysiek