Re: Pytanie o mechanizm?

Autor: pikolinian <pikolinian_at_o2.pl>
Data: Sat 01 Mar 2008 - 09:44:49 MET

http://www.chemistry.ccsu.edu/glagovich/teaching/311/content/alkene/reactions/alkenerxn2.html
Też nie wiem, czy to do końca poprawny mechanizm, jest jescze dwuetapowy, z powstawaniem dirodnika. I to chyba zależy czy karben jest singletowy czy trypletowy (to się chyba tak nazywało, czy ma "reaktywne" elektrony na jednym czy na dwóch orbitalach).

.Karben. + A=B -> .Karben-A-B. -> produkt.
Karben: + A=B -> produkt.
lcc