Re:

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 20:14:11 MET

--- Elżbieta Jeżewska <ejez@interia.pl> wrote:

> Może ktoś mnie (tylko nie śmiejcie się ze mnie jesli
> to coś prostego) naprowadzić na odpowiedź dlaczego w
> płynie Lugola oprócz skrobi, dekstryny wybarwiają
> się również niektóre żywice sztuczne jak np. na
> ciemnoczerwono polioctan winylu i polialkohol
> winylu. Nie pamietam jak metyloceluloza, ale chyba
> też...
> pozdrawiam wszystkich
> Ela

Z tego co sie orientuje, plyn Lugola to zwykly roztwor
jodu w jodku potasu. Skrobia i inne polimery ... hmmmm
chyba tylko po to aby zwiazac jod (barwne kompleksy).
Ale z tego co wiem nie dodaje sie tego bo nie ma
takiej potrzeby.

Pozdrawiam

Jurek

Jerzy (George) Peszke Ph. D.
Depatment of Organic Chemistry
Jan Dlugosz University
Armii Krajowej Av. 13/15
42-200 Czestochowa, Poland

Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
http://www.yahoo.com/r/hs