Re: Paliwo przyszłości ze słonej wody ??

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 16:00:34 MET

>Czyli tak jak mówiłem pic na wodę ...
>Faktycznie w tym zagęszczeniu plazmy woda pewnie rozpada się na tlen i
>wodór i później ponownie spala

Dodatkowo nie bez znaczenia jest fakt występowania w roztworze jonów metali
I grupy. Główie sodu. Dla tego nacisk że powinna być słona. Widocznie sól a
raczej jon sodu działa katalitycznie przechodząc na moment w metaliczny i
powracając znów do jonu odszczepiając przy tym wodór z wody.

>ale czy nie prościej i bardziej efektywnie przeprowadzić elektrolizę i
>później znów substraty połączyć ???

No tak, tylko co Ci z tego przyjdzie ? W najlepszym wypadku Odzyskasz to co
włożyłeś. A z tego co wiem jakoś trudno otrzymać ten najlepszy wypadek.

>ehh... śmiać mi się chce, do czego ludzie są zdolni by zaistnieć jako
>niesamowici naukowcy. Prawa przyrody niestety nadal obowiÄ…zujÄ… :)))

Najbardziej dowalił mnie cytowany "the kanzius effect".
Jest jednak na to rada, korzystajmy z źródeł naukowych a nie
pseudonaukowych.

>Choć eksperyment sam w sobie dość ciekawy, pewnie niedługo wsadzę taką wodę
>do mikrofalówki, tylko jakoś trzeba zainicjować wyzwolenie plazmy.

Myślę że będzie Ci potrzebne jakieś 2000W. Poza tym należało by ograniczyć
rozmiar komory. By zainicjować plazmę dobrze by było prowadzić proces w
środowisku gazu łatwiej jonizującego niż powietrze. Poza tym jeśli Będziesz
się upierał by robić to w powietrzu to przydadzą się okularki które ochronią
przed UV.

Pozdrawiam
MdG