Re: Mieszanina eszki

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sun 09 Dec 2007 - 11:09:25 MET

Jest to mieszanina MgO i bezwodnego Na2CO3 w stosunku 2:1 (Głowacki
Preparatyka Nieorg.)
Inne źródła podają proporcje 65% MgO i 35% Na2CO3 więc całkiem podobnie.
Używa się, jak już stwierdzono, jako topnik przy oznaczaniu siarczków
polisiarczków i siarki w paliwach kopalnych, stałych.

Pozdrawiam
MdG