Re: metaliczne zelazo w platkach sniadaniowych? 235/10A

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Mon 19 Nov 2007 - 14:05:14 MET

At 08:59 2007-11-18 -0600, Andy wrote:

>Zatem musial mnie jakis podrecznik kiedys w blad wprowadzic, bo sobie tego
>sam nie wymyslilem.
>
>Na tej stronie:
>http://zdch.amu.edu.pl/obrazowanie/DOS/html/op0302.html
>jest napisane:
>"opornie rozpuszczalny w HCl"

Opornie, ale rozpuszcza się. Bielański pisze podobnie.

To "opornie" może jednak oznaczać, że w żołšdku zdołałby przetrwać. Z
drugiej strony w płatkach byłby (piszę "byłby", bo cišgle nie wiemy, co to
jest) zapewne bardzo rozdrobniony, więc może jednak by nie przetrwał. :-)

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/