Re: Szybkie metody identyfikacji substancji

Autor: Arkady <arkadys1_at_wp.pl>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 21:21:38 MET

Andy pisze:

> A co tak skomnie? ;) Jest ich przeciez znacznie wiecej:
> http://chemfan.pg.gda.pl/Sprzet_I_Odczynniki/Spirytus.html
> (co prawda jest juz chyba rozporzadzenie z nowszym wykazem)

:D Tak, ta lista jest juz. mocno nieaktualna, aktualna jest w Dzienniku
Ustaw z 2006 r. Nr 8 poz. 49(ROZPORZA;DZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU
WSI z dnia 2 stycznia 2006 r. w sprawie s'rodków dopuszczonych do
skaz.ania alkoholu etylowego). Obecnie dopuszczone jest 20 skaz.alników,
te które poda?em to najcze;s'ciej uz.ywane (aceton, ftalan, izopropanol,
keton, toluen) oraz te, do których - mam nadzieje; - naj?atwiej be;dzie
cos' dopasowac'. Pozosta?e sa; albo nieuz.ywane u nas albo jak mi sie; wydaje
trudne do jednoznacznej analizy na postawie prostego i szybkiego testu
(szelak).

Pozdrowionka
Arkady