Re: jak usunąć akroleinę z gazu obojętnego (np. z powietrza)

Autor: Krzysztof Zuzanski <Krzysztof.Zuzanski_at_zak.com.pl>
Data: Tue 13 Nov 2007 - 14:57:49 MET

Niestety nie mam szczegółowych informacji o wydajności.
Zachodzące procesy są skomplikowane, bo może zachodzić równocześnie
polimeryzacja , kondensacja aldolowa i reakcje mieszane.
Wydajność procesu usuwania będzie zależała od wydajności absorbcji oraz
wydajności reakcji wiążącej łatwo lotną akroleinę.
Wydajność reakcji będzie zależała od temperatury , stężenia zasady , stopnia
wymieszania faz (rozdrobnienia fazy gazowej w cieczy) , proporcji faz
(objętościowej szybkości przepływu fazy gazowej w stosunku do objętości fazy
ciekłej).
Niestety będzie prawdopodobnie tak że korzystna dla przebiegu reakcji wyższa
temperatura będzie niekorzystna dla absorbcji. Optimum trzeba by wyznaczyć
doświadczalnie.

pozdr

zuza