Re: jak usunąć akroleinę z gazu obojętnego (np. z powietrza)

Autor: Krzysztof Zuzanski <Krzysztof.Zuzanski_at_zak.com.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 14:40:41 MET

Akroleina ulega łatwo reakcji polimeryzacji w obecności np zasad (NaOH).
Produkt polimeryzacji jest trudno lotny.
Absorbcja akroleiny w płuczce z wodnym roztworem zasady spowoduje jej
rozpuszczenie i związanie w produkt trudnolotny.
Myślę że może być to wykorzystane do opracowania efektywnego sposobu
oczyszczania.

pzdr

zuza