Re: Re: Miareczkowanie

Autor: Michal Walczak <walczus23_at_yahoo.com>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 01:01:15 MET

> miareczkowaniu wyzbaczyc metodÄ…
> a-karboksylowej, grupy a-aminowej oraz pK

Chyba wykres powinien byc odwrotny tj pH(V) :>,
przynajmniej tak klasycznie przedstawia sie
miareczkowanie aa.Ale to nie ma az takiego znaczenia.

> histydyna nie ma grupy SH (ma

To jaki to jest aminokwas, nie ma znaczenia, bo pK
grupy bocznej wyznaczasz w analogiczny sposob dla
kazdego aa.

Przede wszystkim musisz zrobic wykres.Potem obliczasz
centralny punkt przegiecia wykresu, ktory odpowiada
pI. Drugi punkt przegiecia czyli np. miareczkujac
NaOH, umozliwi Ci odczytanie z wykresu pK grupy
karboksylowej i ostatni pkt przegiecia, czyli podczas
miareczkowania kwasem wyznacza pK grupy aminowej.
Jesli masz wyznaczyc pK gr. -SH to bedziesz miec
dodatkowy pkt przegiecia po stronie, miareczkowania za
pomoca NaOH, jesli ma to byc imidazol to oczywiscie po
stronie przeciwnej.

Pozdrawiam,

Michal W.