Re: Kwas trifuolrooctowy

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 13:18:29 MET DST

At 12:52 2007-10-25 +0200, Witek Mozga wrote:

>Problemem moze byc plukanie 100% woda. Nie kazda kolumna nadaje sie do
>takiego
>plukania. Zachodzi wtedy zjawisko tzw. kolapsu hydrofobowego, gdzie
>odwrĂłcona
>faza na kolumnie zawija sie sama w sobie i traci zdolność sorpcji i
>podziału.
>Na klasycznych kolumnach typu C18 nie wolno myć samą wodą. [...]

Hmmm, do analizy nukleotydów i oligonukleotydów standardową fazą jest może
nie czysta woda, ale wodny bufor, 0,01M octan trietyloamoniowy. Wymywanie
związków zaczyna się już przy ok. 10% zawartości ACN. Używaliśmy do tego
rozmaitych kolumn C18 i nigdy nie mieliśmy żadnych problemów, które możnaby
skojarzyć z takim kolapsem hydrofobowym. W instrukcjach do kolumn też nigdy
nie widziałem zastrzeżenia o niestosowaniu czystej wody.
Niestety nie potrafię podać alternatywnej rady, jak zapobiec opisywanym
problemom ...

Pozdrowienia,
Michał

--