Kwas trifuolrooctowy

Autor: chemik_chem <chemik_chem_at_o2.pl>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 11:06:40 MET DST

Witam serdecznie

Mam na Imie Marcin, od jakiegos czasu zajmuje sie analiza peptydĂłw w lekach, mniejsza o to :-)

Tydzien temu dostalem nowy projekt,
i zaczely sie po raz pierwszy problemy ,

do mojej analizy (HPLC) uzywam faz mobilnych zaweirajacych TFA - kwas trifluorooctowy
problem w tym ze jezeli zarzuce sobie na kolumne wzorzec , to wychodzi pieknie , potem jakas probe zerowa, potem wzorzec i trach , rozdzielczosc na kolumnie spada uhuhuhuu spada na leb i na szyje, nie wiem co mam z tym zrobic,
szefowa moja mowi ze to moze byc wina wlasnie TFA obecengo w fazie mobilnej bo on moze zatykac kolumne,
zatem pytanie jak to cholerstwo wyplukac po analizie z kolumy
uzywalem juz kombinacji Acetonitryl 100% 2 minuty - Woda 100% 2 minuty , i tak na zmiane, niestety brak efektu

jak juz kolumna raz straci swoja rozdzielczosc to juz kurde koniec, prosze pomozcie mi co mam z tym zrobic , lub czego uzyc , aby ta kolumna wrocila do normy :-)

aha , uzywam kolumny YMC - Pack ODS-AQ, 150x3.0mm , S-3um, 120 A

Help :)

dotychczas (w poprzedniej pracy) zajmowalem sie GC a tu prosze taka zmiana i znowu czlowiek musi sie uczyc i nabierac doswiadczenia :-)

POzdrawiam wszystkich

Marcin