Re: Gliceryna i IUPAC w Polsce

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 13:57:06 MET DST

> Czy znacie może adres internetowy jakiej¶ wyroczni stanowi±cej o
> prawidłowych i obowi±zuj±cych nazwach zwi±zków chemicznych w Polsce?
> Ostatnio zwrócono mi uwagę, że niepoprawnie używam hasła "gliceryna" :)

Założę się, że używasz równie skandalicznie błędnych nazw jak "dwutlenek
węgla" i "woda".
Odpowiem nie na temat, ale nie dajmy się zwariować jakimś zdziwaczałym
Komisjom, które dzałają w myśl zasady: "co by tu jeszcze spieprzyć,
Panowie?" - i co 10 lat zalecają wywrócenie wszystkiego do góry nogami.
Nie dam się ogłupić, i nie będę nigdy np stosować greckojęzycznych
przedrostków liczebnikowych w polskich nazwach.
Czekam tylko na chwilę, kiedy wpadnie im pomysł, że skoro ważenie na
wadze z belką, jest wyznaczaniem masy a nie ciężaru, to należy zmieniś
nazwę: "waga" - na "masownik", a "ważenie" - na "masowanie".
Jeden ze złośliwych znajomych sugerował, że powodem takich skłonności do
zmian, są skutkiem pewnej powszechnej dolegliwości u starszych panów
prowadzących nadmiernie siedzący tryb życia.
tpl