Re: wyglÄ…da jak free energy

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Wed 10 Oct 2007 - 09:15:58 MET DST

--- Michael de Greyangel <degrey@wp.pl> wrote:

> [...]

Przegladajac Wasze posty wpadl mi do glowy taki
pomysl. Oczywiscie perpetum mobile to nie jest, oprocz
energi wynikajacej z roznicy stezen musielibysmy uzyc
energii slonecznej ale .... po kolei:
1. Wykorzystujemy energie osmotyczna, czyli dokladnie
tak jak Szanowni Koledzy pokazali w linku. Ciecz i
nizszym stezeniu sol przez memmbrane polprzepuszczalna
dazy do polaczenia sie z ciecza o wyzszym stezeniu
soli. Wszystko bedzie dzialac poki stezenia sie nie
wyrownaja. W miedzyczasie - tak jak jest pokazane,
wzrost cisnienia powoduje wykonanie pracy przez
turbine
2. Aby zapobiec wyrownaniu stezen - sloneczko ogrzewa
nam wode o wyzszym stezeniu soli, przez co woda
paruje. Generalnie jest to ta sama zasada ktora
wymyslila Matka Natura z roslinami, z tym iz wstawiamy
w obieg turbine.
3. Potrzebne do tego elementy: woda morska, woda
slodka, parownik i oczywiscie silnik zamieniajacy
energie cisnienia cieczy na inne rodzaj energii -
czyli np. turbina.

Ciekaw jestem waszych opinii - czy ma to sens?

Jurek

Tonight's top picks. What will you watch tonight? Preview the hottest shows on Yahoo! TV.
http://tv.yahoo.com/