aktywnosc metali - sprzecznosc szeregu z doswiadczeniem ?

Autor: <hosunius_at_poczta.fm>
Data: Sun 23 Sep 2007 - 22:25:22 MET DST

Witam wszsytkich bardzo serdecznie,
nazywam sie Gabriel Sienkiewicz i jestem amatorem chemii :) To jest moj
pierwszy mail na tym forum i mam nadzieje, ze nie
naruszyłem nim zadnych zasad.

Ostatnio zaciekawila mnie nastepujšca rzecz:
Wiadomo, ze sod jest bardziej aktywny od litu (co demonstruje reakcja
z woda) a mimo to w szeregu elektrochemicznym (zwanym przeciez
szeregiem aktywnosci) lit znajduje sie nad sodem. Czym zatem mozna
kierowac sie wyznaczajac teoretycznie aktywnosc metali:
elektroujemnosciš, polozeniem w UOP, czy szeregiem aktywnosci?

Bardzo prosilbym o pomoc w rozwiazaniu tej zagadki.
Z gory bardzo dziekuje za ewentualna odpowiedz.

Gabriel Sienkiewicz

PS. zdaje sobie sprawe, ze na tym forum sa poruszane powazniejsze
problemy. Jednak na moje pytanie nie znalazlem do tej pory nigdzie
odpowiedzi, wiec przyznam ze bardzo licze na Panstwa pomoc.

Nowy dowód dla Twojego znajomego!
Kliknij >>> http://link.interia.pl/f1b97