Re: Wytwarzanie ozonu

Autor: <paw-p_at_wnoz.ar.wroc.pl>
Data: Thu 13 Sep 2007 - 22:08:13 MET DST

> Pytanie, jednak jak zniesie
> fazę rozruchu lampy jak by nie było 20 watowy dławik nie dostarczy grubo
> ponad 50 watów mocy potrzebnej do rozruchu ?

Oczywiście, nie dostarczy. Większość lamp rtęciowych zapali się jednak
przy znacznie mniejszym prądzie, ale moje doświadczenia są dość wyrywkowe,
nie twierdzę, że każda. Co ciekawe, lampy sodowe nie chcą się zapalać przy
prądzie wyraźnie mniejszym od znamionowego.

> Nie spali się jeśli nie będziesz z niego pobierał prądu, to fakt, ale pod
> obciążeniem ?

Nie spali się, nawet nie grzeje się mocno, sprawdzone.

Przy okazji, trochę się zdezorientowałem. Czy to znaczy, że w obwodzie
zasilania Twojej lampy jest zewnętrzny opornik wyglądający na grafitowy,
czy piszesz o wewnętrznym elemencie konstrukcyjnym lampy?

Pozdrawiam,
Paweł